Sunday 26 October 2014

Berniaga pintu rezeki

BERNIAGA..

Selalu kita dengar hadith nabi SAW yang mengatakan 9/10 pintu rezeki datangnya dari berniaga. I did some background checks dan didapati hadith tersebit hadith daif kerana terputus sanadnya. 

Tetapi, tidak bermakna berniaga itu tidak baik, bahkan Nabi sendiri pernah berniaga.

Islam kata sebaik-baik pekerjaan adalah kerja hasil tgn sendiri...



Rezeki melimpah sang arnab =)


Sejak dah dapat anak ni, semangat nak berniaga makin membuak-buak. Nak berniaga hasil tangan sendiri. Rasa macam puas hati tengok brand sendiri orang pakai kan. And of course nak berniaga supaya dapat time freedom boleh golek-golek dengan anak bila kita nak.

Sebab kalau berhenti kerja untuk dapatkan time freedom, tapi tak ada income, tak syok juga. Nak beli itu ini nak bebankan husband pulak. 

Nak berniaga ni idea datang macam-macam. Memang seronok berangan.

Tinggal nak buat ja. 

Kalau tak start memang angan-angan akan tetap jadi angan-angan. 

Muni dah start. Alhamdulillah. Dah mula dari bawah dengan Glampreneur dan BeautifulCircles. Belajar cara nak buat marketing, belajar tentang produk and belajar cara nak buat networking.

Sekarang masih buat part time untuk business ni. Dapat side income untuk berfoya-foya! bayar hutang and simpanan=) 

Dah ada basic dalam berniaga, sekarang dalam perancangan untuk ke next level dalam dunia perniagaan. Brand sendiri pula. Lagi bagus dua side income=). Mudah-mudahan lagi 2-3 tahun dah boleh jadi my main income so dah boleh berhenti makan gaji dan jadi bos sendiri. Lagi mudah urus masa =)

Sesiapa yang interested untuk belajar cara-cara nak berniaga boleh pm saya untuk kita share sikit sebanyak apa yang saya ada.

Mudah-mudahan bermanfaat.

KENA BERTINDAK. Tak ada masa yang sesuai kalau nak tunggu. 


Love,
MunirahZaki
012-5361508
**Jom tingkatkan amalan, bumi makin tua**



No comments:

Post a Comment