Monday 25 August 2014

Why Bioseleza?


Assalammualaikum and Good Morning Monday!

Ramai mungkin dah dengar product terbaru dari syarikat iaitu Bioseleza Sanitary Pad. Muni pun dah banyak update di Instagram dan Facebook tentang product Bioseleza ni sebab product ni begitu dekat di hatiku =) So today Muni nak share in detail apa benefits dan kebaikan yang dibawa oleh Bioseleza untuk sesiapa yang nak cuba pakai.

Bioseleza sebenarnya adalah sanitary pad. Comes in 3 jenis ukuran iaitu DaySafe, NightSafe dan ExtraLong dan satu lagi yang ramai wanita pakai adalah Pantyliner.


Picture credit to MaisarahIbrahim


So Why Bioseleza?

Selalu kita dengar ramai wanita di luar sana yang ada masalah-masalah sakit puan macam: 
senggugut, keputihan, alat intim berbau, gatal-gatal, melecet dan ada yang lebih teruk sampai kena kanser servik (pembunuh no.2 di kalangan wanita Malaysia)

But since these problems are too intimate and delicate to be shared with public or even a doctor, kita tend to merana sendiri senyap-senyap tak cari solution kepada masalah yang kita hadapi. Akibatnya, wanita especially yang dah berkahwin rasa rendah diri dan malu bila bersama dengan suami dan tak yakin bila nak berhadapan dengan orang ramai sebab takut orang bau yang tak menyenangkan dekat kita.

Bioseleza so far dah terima banyak reaksi dan testimonial positif dari pelanggan yang dah cuba guna walaupun product ini baru sahaja dilancarkan sebulan yang lalu. Muni share di sini among feedbacks yang team kita terima :










Bagaimana Bioseleza membantu memperbaiki masalah kesihatan wanita ? Ada 4 faktor utama yang Muni nak highlight:


1) Bio Velocity (BV) Technology:

Apa tu BV technology? BV sebenarnya adalah tenaga semula jadi dari cahaya matahari berfungsi untuk beri keseimbangan tenaga kepada badan kita. Sebelum ini syarikat ada pernah lancarkan product Biovelocity Sleepmate yang membantu kita tidur dengan lebih lena sebab fungsi keseimbangan dalam badan distabilkan oleh BV. Sama juga dengan Bioseleza, teknologi BV turut diaplikasikan dalam product ini untuk memberi keseimbangan kepada tubuh badan pemakai.


Demo keseimbangan badan dengan produk yang mengandungi BV


Di samping memberi keseimbangan tenaga,  Antibakteria strip  yang ada pada pad bioseleza bantu untuk menyeimbangkan pertumbuhan bakteria semulajadi dalam badan kita. Pertumbuhan bakteria yang seimbang akan mengelakkan masalah berbau serta kegatalan dan keputihan yang melampau pada bahagian sulit tu.



2) Rekabentuk yang nipis dan kain kapas yang bermutu

Berbeza dengan pad yang ada di pasaran sekarang, pad Bioseleza dibuat dari kain kapas yang bermutu dan juga gel yang ada pada diaper baby. Rekabentuk pad yang slim dan sangat nipis adalah sangat menyerap air serta diakui selamat oleh WHO. Sangat memudahkan dan selesa untuk dipakai kerana tak lembap dan melekit.

Mesti ramai yang tak tahu sebenarnya pad yang kita pakai selama ni diperbuat dari bahan kitar semula dan penggunaan fluoresen dan klorin semasa proses kitar semula menghasilkan dioxin yang amat berbahaya kepada kesihatan wanita  !








Bioseleza tidak mengandungi dioxin dan diakui dapat membantu mengatasi masalah dalaman wanita.


3) Teknologi Far Infrared Ray (FIR)

Teknologi FIR memang terkenal dalam produk syarikat terutama pada korset Premium Beautiful. Kebaikan yang sama turut digunapakai dalam produk Bioseleza ini antara lain  untuk membantu pengaliran darah yang lebih lancar serta memudahkan pengaliran keluar darah kotor dan mengatasi masalah senggugut teruk. FIR juga bantu meningkatkan metabolisme badan dan mengoptimumkan fungsi badan secara keseluruhannya.


4) Teknologi Nano Silver dan Ion Negatif

Membasmi kuman 99.9%, menyingkirkan bau, menyekat pertumbuhan bakteria serta menyeimbangkan hormon.


Promosi Bioseleza




Bio Seleza Mixed Set: 
Pantiliner x 2 packs (30pcs/ pack)
DaySafe x 2 packs (10pcs/pack)
NightSafe x 1 pack (8pcs/pack)
ExtraLong x 1 pack (8pcs/pack)
Total : 96 pcs


Bio Seleza DaySafe:
DaySafe x 6 packs (10pcs/pack)
Total : 60 pcs


Bio Seleza PantyLiner
Pantiliner x 6 packs (30pcs/pack)
Total : 180 pcs



Untung kepada sesiapa yang beli sekarang kerana ada promosi buy 6 free1 dan boleh jimat sangat banyak dengan pembelian promosi sekarang. Kepada sesiapa yang nak cuba boleh contact Muni di 012-5361508 atau kalau berminat untuk jadi agent juga boleh hubungi Muni okay. Free training and Business Coaching provided.  



Thank you,


Love,
MunirahZaki
012-5361508

No comments:

Post a Comment